GIRLPOWER2014

Jag blir så jäkla fucking arg. Varför har min uppväxt varit fylld av hemska ideal och ouppnåeliga krav på hur jag ska vara medan alla killar bara fick leka och ha kul? Varför har jag fått leva med ångest och deprission över hur jag inte kan nå upp till alla krav som sätts på mig medan killarna accepteras som de är. Varför har jag fått gömma min kropp av skam i omklädningsrummet medan killarna skojsamt fick mäta och jämföra sina penisar med varandra? Varför blev jag tystad i klassrummet när jag pratade medan killarna blev ombedda att tala mer och ta de ledande rollerna. Låt mig bara SPY på alla patriarkatiska strukturer, låt mig bara få kasta hårda tomater på hela vårat fucked up samhälle! KROSSA SEXISMEN KROSSA PATRIARKATET! Tillsammans kan vi skapa ett tryggt samhälle där unga flickor kan få växa upp till starka individer och inte förtryckta och förgömda. Tillsammans kan vi skapa ett samhälle där unga flickor inte behöver skämmas över vilka de är eller hur de ser ut. Tillsammans kan vi krossa det där jäkla patriarkatet och äntligen leva jämnställt. I år kör vi! Girlpower2014

Kommentarer
Postat av: Jossan

Bra skrivet!!

Svar: Tack <3
Annie Alvin

2014-01-11 @ 17:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0